Algemeen

Trainen bij TOF kan op verschillende niveaus. Er is altijd wel een groep die bij je past.

Opstartgroep: Peter Kloosterman

De Opstartgroep is bedoeld voor mensen met geen/weinig conditie of voor mensen die een paar vakantiepondjes willen afvallen. In een 15 weken programma wordt op een plezierge en ontspannen manier gewerkt om 5 kilometer zonder onderbreking te kunnen hardlopen. Er wordt op maandag en woensdagavond gezamenlijk getraind van 19.15-20.45 uur en 1 training individueel op vrijdag of zaterdag.
In het voorjaar en het najaar starten we met een nieuwe groep, de kosten voor deze 15 weken bedraagt € 30.- waarbij je van TOF als stimulans een prachtig en functioneel loopshirt cadeau krijgt.

Daggroep: Harry coolen

Deze loopgroep van TOF is  opgezet voor mensen die graag overdag willen sporten en niet willen of kunnen deelnemen aan onze wekelijkse avondtrainingen, of een keer extra willen lopen.

Hierdoor is deze loopgroep qua samenstelling wel een 'gemengde' groep. Snelle en minder snelle lopers maken deel uit van de groep. Zij hebben echter wel de nodige loopervaring als algemene basis om aan deze training te kunnen deelnemen. Ieder lid met zijn persoonlijke doelstelling kan op zijn nivo in deze groep trainen.

Voor de één is het een 'extra training' en voor de ander een 'inhaaltraining' of een 'hersteltraining' na een blessure of na een zware training/wedstrijd. Er wordt volgens één  programma gelopen, waarbij de bekende onderdelen aan bod komen (inlopen/ losmaak- oefeningen/spierversterkende oefeningen/loopscholing/hoofdprogramma/uitlopen/rekken).

Binnen het hoofdprogramma, kan de loper i.v.m. zijn persoonlijke doelstelling en op advies van de trainer afwijkende c.q. eigen tempo’s lopen.

Groep 3: Corrie Schoenmakers

In deze groep ga je verantwoord verder na de opstapgroep. Door middel van interval trainingen probeert deze trainer nog meer conditie en techniek bij te brengen om nog beter te gaan lopen en tevens wat meer snelheid te krijgen.
Deze groep is prima om je conditie op peil te houden, en evt. 5 km wedstijdjes tot een goed einde te brengen.

Groep 2: Maarten Rooimans

Binnen deze groep heb je een redelijk niveau en een goede conditie. Deze conditie heb je middels een goede opbouw en door een regelmatige training opgebouwd. De training is qua inhoud intensiever en er worden binnen een training meer kilometers gelopen dan in groep 3.
We werken er naar toe, dat je een 10km, 15km of zelfs een 21km (halve marathon)  goed en zonder onderbreking kunt uitlopen.

Groep 1: John Lips

Dit is de “snelle groep”. Er wordt pittig getraind en er wordt met name aan je snelheid en je uithoudingsvermogen gewerkt. Het lopen in deze groep vergt veel van je en het is een uitdaging om het onderste uit de kan te halen.
We werken er naar toe dat je in de wedstrijden een toptijd kunt lopen.


Locaties en tijden:

Zomertraining (april t/m september):

Maandag- en woensdagavond.
Groep 1, 2, 3 en 4 van 19:15 uur tot 20:45 uur.
Er wordt getraind in het Mastbos.
Verzamelen op de parkeerplaats bij de atletiekbaan.
Dr. Schaepmanlaan 4, 4837 BW Breda.
(Parkeerplaats bereikbaar via de Burgemeester de Manlaan)

Wintertraining (oktober t/m maart):

Maandag- en woensdagavond.
Groep 1, 2 en 3 van 19:15 uur tot 20:45 uur.
Er wordt getraind op de atletiekbaan.
Dr. Schaepmanlaan 4, 4837 BW Breda.
(Parkeerplaats bereikbaar via de Burgemeester de Manlaan)
 

Daggroep (gehele jaar):

Vrijdagochtend.
Voor alle geïnteresseerde leden, van 9:30 uur tot 11:00 uur.
Er wordt getraind in het Mastbos.
Verzamelen op de parkeerplaats bij de atletiekbaan.
Dr. Schaepmanlaan 4, 4837 BW Breda.
(Parkeerplaats bereikbaar via de Burgemeester de Manlaan)